Team Crezi PR van Hogeschool Inholland (Diemen) wint de zeventiende Van Hulzen PR Talentenprijs.
In een spannende finale afgelopen vrijdag wisten zij de jury ervan te overtuigen dat hun pr-aanpak de bewustwording over zwerfjongeren in Nederland kan vergroten.

Winnaar Crezi PR had niet alleen een goed onderbouwd plan en een zeer creatieve aanpak, maar gaf ook een sterke presentatie. “Ze brachten een verrassende versie van de evergreen ‘Annie, hou jij m’n tassie even vast’. Het gaf mij het gevoel dat zwerfjongeren hun problemen letterlijk even uit handen kunnen geven”, zegt jurylid Hella Masuger, directeur van Stichting Zwerfjongeren Nederland. “We hadden nooit verwacht dat we zouden winnen!”, reageert Chris de Bie van het winnende team Crezi PR. “We zijn deeltijdstudenten en nog maar eerstejaars!”

De tweede plaats ging naar RAW Vision, de derde naar Flits PR, beide van Hogeschool Rotterdam. Betteke van Ruler, juryvoorzitter en emeritus hoogleraar Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam: “De pr-plannen waren dit jaar van een hoog niveau. Vooral de overtuigingskracht van de studenten viel ons op. Je merkte dat de studenten werden geraakt door het onderwerp.”


In het echt

Bij deze zeventiende editie van de Van Hulzen PR Talentenprijs ging het niet om een fictieve case, maar om een communicatieprobleem van een bestaande stichting: Stichting Zwerfjongeren Nederland. De opdracht was om na te denken over de inzet van de tassencampagne (www.tassencampagne.nl) van Stichting Zwerfjongeren Nederland, om meer bekendheid te genereren onder de Nederlandse bevolking.

De PR Talentenprijs
De Van Hulzen PR Talentenprijs is al meer dan zestien jaar de meest prestigieuze prijs voor aanstormend communicatietalent in de Benelux.

Vanuit het team van Stichting Zwerfjongeren Nederland: van harte gefeliciteerd!